• tablet
          • 10 Zasad Odpowiedzialnego Reagowania

          • Szanowni Państwo, Szanowni Rodzice, Drodzy Uczniowie,

            Za każdym razem, kiedy świat obiega informacja, że przez niewłaściwe używanie internetu dzieci są uprowadzane, giną, zabijają się, wchodzą w zagrażające życiu "czelendże" rozpoczyna się nasz polski hejt i nasza polska ocena "płytkich specjalistów". I teraz będą się wymądrzać, dowalać, oceniać przy jednoczesnym totalnym zapomnieniu, że TO W OGÓLE NIE POMAGA NIKOMU.

            W takich sytuacjach wstrzymaj się z pochopną oceną tym bardziej, że się najprawdopodobniej nie znasz, nic de facto nie wiesz, składasz sobie swoja opinię z nieprawdziwych informacji i ze szczepów informacji medialnej.

            Swoim komentarzem NIE RAŃ INNYCH. Warto pamiętać o 10 zasadach opracowanych przez Fundacja Dbam o Mój Zasięg.

            10 ZASAD ODPOWIEDZIALNEGO REAGOWANIA

            1. Nie ujawniaj danych i treści prywatnych. Upublicznienie imion, nazwisk, szkół, adresów, zdjęć czy zrzutów ekranu może prowadzić do nękania i wtórnej krzywdy. Zasada „minimum informacji” chroni ofiary, bliskich i świadków zdarzeń.

            2. Nie spekuluj i nie powielaj plotek. Niepotwierdzone „informacje” szybko stają się paliwem dla hejtu i stygmatyzacji. Jeśli nie masz wiarygodnego źródła — wstrzymaj się od publikacji i nie podnoś zasięgów.

            3. Unikaj oskarżeń i ocen. Etykietowanie („wina”, „powinni byli…”) pogłębia cierpienie i zamyka drogę do rozmowy. Zamiast oceniać, używaj języka empatii: pytaj, jak można wesprzeć i czego teraz potrzeba.

            4. Nie taguj bliskich ani instytucji związanych z ofiarami. Publiczne oznaczanie ściąga na nich uwagę, presję i czasem lawinę wiadomości. Jeśli już musisz przekazać informację — zrób to w sposób dyskretny i bezpośredni.

            5. Zgłaszaj szkodliwe treści. Hejt, doxxing, upublicznianie danych czy ośmieszanie należy raportować narzędziem „Zgłoś” oraz do moderatorów. To realnie ogranicza widoczność przemocy i ułatwia jej szybkie usunięcie.

            6. Promuj materiały wspierające. Linki do rzetelnych poradników, numerów pomocy i psychoedukacji wzmacniają bezpieczne zachowania społeczności. Zadbaj, by źródła były wiarygodne i aktualne.

            7. Myśl o wrażliwych odbiorcach. W sieci są osoby w żałobie lub w kryzysie — sensacyjne nagłówki i drastyczne opisy mogą je zranić. Pisz z myślą o minimalizowaniu szkody: jasno, bez dramatyzowania.

            8. Nie „gloryfikuj” tragedii. Unikaj narracji, które budują mit, romantyzują czy normalizują ryzykowne zachowania. Skupiaj się na faktach, profilaktyce i ścieżkach pomocy.

            9. Wspieraj lokalną społeczność. Jeśli możesz, pomóż w moderacji komentarzy, zatrzymaniu „śledztw internetowych” i przekierowaniu ludzi do specjalistów. Czasem największą pomocą jest świadome ograniczenie szumu informacyjnego.

            10. Dbaj o siebie i reaguj na sygnały cierpienia. Zauważasz niepokojące wpisy? Zareaguj prywatnie, wspierająco i podaj sprawdzone ścieżki wsparcia. Rozmowa z bliskimi lub specjalistą bywa pierwszym krokiem do ulgi.

            Uważajcie na siebie i na sowich bliskich. I pamiętajmy:

            1. Każdą, ale to naprawdę każdą krzywdę, którą człowiek wyrządził człowiekowi przed pojawieniem się Internetu, można dzisiaj wyrządzić realnie. I każde dobro też.

            2. Dla młodzieży ich świat on-line jest światem REALNYM, dziejącym się tu i teraz.

             

            Przedruk za: Fundacja Dbam o Mój Zasięg.

          • "Odblaskowa Szkoła"

          •  

            Edukujemy naszych Uczniów w zakresie bezpieczeństwa na drodze zarówno podczas lekcji tematycznych, jak i poprzez gazetki ścienne na korytarzach szkolnych i w salach lekcyjnych.

          • Informacja dla rodziców – 13 października 2025

          • Szanowni Państwo

            W poniedziałek zajęcia lekcyjne odbywają się zgodnie z planem. Ze względu na brak możliwości korzystania z wody pitnej obiad w tym dniu jest odwołany. Prosimy o zapewnienie swojemu dziecku suchego prowiantu oraz butelki wody na czas pobytu w szkole. Jeżeli to możliwe, prosimy o wyposażenie dziecka w środki higieniczne, np. chusteczki dezynfekujące.

            Dziękujemy za współpracę!

            Dyrekcja SP4

        • Wycieczka klas trzecich do Torunia
          • Wycieczka klas trzecich do Torunia

          • W ramach poznawania najciekawszych miejsc w naszym kraju, klasy trzecie wybrały się do Torunia - jednego z najpiękniejszych miast leżących nad Wisłą. Obok zwiedzania, poznawania toruńskich legend, mogliśmy skorzystać z kosmicznego seansu w Planetarium. Największą atrakcją była możliwość samodzielnego odkrywania fascynującego świata nauki, techniki, przyrody i kultury w Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy. Do domów wróciliśmy nie tylko ze słynnymi toruńskimi pierniczkami, ale i nowymi doświadczeniami.

        • UWAGA RODZICE!
          • UWAGA RODZICE!

          •  

            W związku z wykryciem bakterii w próbkach wody pobranych przez Powiatowy Inspektorat Sanitarny, woda na terenie Miasta Wałcz jest obecnie niezdatna do spożycia.

            Prosimy:

            - Nie pić wody z kranu

            - Nie używać jej do gotowania ani przygotowywania posiłków

            - Nie stosować do higieny (mycie zębów, kąpiel, mycie owoców i warzyw)

            - Można używać tylko do spłukiwania toalet

            Zwracamy się z prośbą do Rodziców o nieprzysyłanie dzieci do szkoły. Jednocześnie informujemy, że dzieci, które przyjdą do szkoły, będą miały zapewnioną opiekę. W porozumieniu z Organem Prowadzącym zrobimy wszystko, aby zapewnić bezpieczeństwo naszym dzieciom.

            O wszelkich zmianach poinformujemy niezwłocznie poprzez dziennik elektroniczny oraz stronę internetową szkoły.

            Dyrekcja

             

        • Adwokaci rozjaśniają prawo - Prawo vs. Hejt. Szkoła wolna od hejtu
          • Adwokaci rozjaśniają prawo - Prawo vs. Hejt. Szkoła wolna od hejtu

          • IV edycja ogólnopolskiej akcji edukacyjnej „Adwokaci rozjaśniają prawo” – temat: „Prawo vs. Hejt. Szkoła wolna od hejtu”

            Z radością informujemy, że nasza szkoła bierze udział w IV edycji ogólnopolskiej akcji edukacyjnej „Adwokaci rozjaśniają prawo”! Tegoroczny temat przewodni brzmi: „Prawo vs. Hejt. Szkoła wolna od hejtu”.

            Zajęcia poprowadzą adwokaci i aplikanci adwokaccy w oparciu o przygotowane materiały dydaktyczne, w wymiarze jednej godziny lekcyjnej.

            Projekt jest adresowany do uczniów klas VII–VIII szkół podstawowych oraz uczniów szkół ponadpodstawowych.Akcję koordynuje Komisja Działalności Publicznej Adwokatury przy Naczelnej Radzie Adwokackiej.

            Wspólnie budujemy szkołę wolną od hejtu – bezpieczną, otwartą i opartą na wzajemnym szacunku.

          • Mistrz Głośnego Czytania

          • KONKURS PIĘKNEGO CZYTANIA - wybieramy Klasowego Mistrza Głośnego Czytania
            Organizator konkursu: p. Ewa Ołdakowska, p. Ewa Lewandowska.

            Cele konkursu:
            popularyzacja i promowanie czytelnictwa,
            rozbudzanie pasji czytania,
            doskonalenie umiejętności pięknego i głośnego czytania,
            wdrażanie do dbałości o kulturę słowa.

            Regulamin konkursu:  
            - w konkursie biorą udział uczniowie klas IV - VII,
            - konkurs przebiega w dwóch etapach,
            - do I etapu konkursu przystępują wybrani przez nauczyciela języka polskiego uczniowie z klasy,
            - przygotowują oni dowolny fragment książki autora, który najbardziej pobudza ich kreatywność i wyobraźnię i prezentują go w czasie około 2 minut  (nie więcej),
            - podczas czytania ocenie podlegać będzie: poprawność, płynność, wyrazistość - intonacja, właściwe tempo,
            - klasowa komisja wyłoni najlepiej czytającego ucznia Mistrza Głośnego Czytania,
            - prosimy o podanie imienia i nazwiska wybranego mistrza z poszczególnych klas do 24 października (czekamy w bibliotece),
            - nagroda to tytuł MISTRZA KLASOWEGO,
            - UWAGA! (II etap konkursu) Mistrzowie poszczególnych klas wezmą udział w wyborach SUPER MISTRZA GŁOŚNEGO CZYTANIA 28 października (wtorek) o godz. 9.50. w czytelni.

        • Kontakt

          • Szkoła Podstawowa nr 4 im. Zdobywców Wału Pomorskiego w Wałczu
          • e-Doręczenia: AE:PL-61886-52130-TSAFA-24
          • 672583796
          • ul. Tysiąclecia 19
            78-600 Wałcz
            Poland
          • Szkoła Podstawowa nr 4 im. Zdobywców Wału Pomorskiego w Wałczu jest reprezentowana przez dyrektora Iwonę Urbanowicz

            e-mail: sekretariat@sp4walcz.pl
            tel. 067 258 37 96
          • iod@sp4walcz.pl
            tel. 067 258 37 96
          • Przyjmowanie interesantów przez Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 4 im. Zdobywców Wału Pomorskiego w Wałczu odbywa się w:
            poniedziałki - od 12:00 do 14:00
            czwartki - od 12:00 do 14:00

            W przypadku konieczności spotkania w innym terminie, prosimy kontaktować się telefonicznie z sekretariatem w celu umówieniu spotkania.

            Sekretariat czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 - 14:30.
        • Logowanie