Na lekcji języka polskiego w klasie 5a spotkaliśmy się z bohaterami mitów greckich! To była świetna okazja, by podsumować pracę z lekturą i przypomnieć sobie niezwykłe przygody mitycznych postaci!
Monika Sadkowska
Na lekcji języka polskiego w klasie 5a spotkaliśmy się z bohaterami mitów greckich! To była świetna okazja, by podsumować pracę z lekturą i przypomnieć sobie niezwykłe przygody mitycznych postaci!
Monika Sadkowska
Temat pracy: dowolny, związany z różnymi aspektami informatyki
Uczestnicy: Uczniowie klas VI-VIII
Technika: dowolna technika płaska (rysunek, malarstwo, grafika)
Termin: 7 stycznia 2026r.
Format pracy: wyłącznie A3 (297 mm x 420 mm)
Uwagi:
Praca konkursowa musi być pracą własnoręcznie wykonaną.
Nie może być kopią istniejącej pracy.
Praca nie może brać udziału w innym konkursie ani być wcześniej publikowana.
Prace należy przekazać nauczycielom Informatyki:
pani Ewie Lewandowskiej (sala 33) i Dorocie Ługowskiej (sala 32)
Do pracy należy dołączyć:
Oświadczenie rodzica lub prawnego opiekuna i klauzula RODO - do pobrania
W dn. 05.11. odbył się w naszej Szkole Jesienny Turniej Przedszkolaka. Miło nam było gościć grupy z wałeckich przedszkoli. Wychowawczynie klas 2 przygotowały moc atrakcji dla naszych gości. Spotkanie zaczęło się występem tanecznym uczennic z klasy 2a. Następnie Sześciolatki zmierzyły się w konkurencjach:
- piosenka w wykonaniu przedszkolaków z naszej zerówki,
- SADZENIE ZIEMNIAKÓW,
- piosenka w wykonaniu przedszkolaków z Przedszkola „Stokrotka”,
- JESIENNE ZAGADKI,
- piosenka w wykonaniu przedszkolaków z Przedszkola „Bajka”,
- SLALOM Z KASZTANEM,
- piosenka w wykonaniu przedszkolaków z Przedszkola „Elfik” ,
- SEGREGOWANIE DARÓW JESIENI (przeliczanie i podawanie wyników),
- piosenka w wykonaniu przedszkolaków z Przedszkola „Jaś i Małgosia”,
- RZUTY KASZTANEM DO CELU,
- piosenka w wykonaniu przedszkolaków z Przedszkola „Promyk”.
Pod koniec spotkania nastąpiło uroczyste rozdanie medali i nagród dla każdej z grup oraz sesja zdjęciowa.
Dziękujemy za przybycie, świetną zabawę i moc uśmiechów.
Finał Konkursu „Super Mistrz Głośnego Czytania” za nami!
28 października odbył się finał naszego konkursu, podczas którego uczestnicy po raz kolejny udowodnili, że czytanie może być prawdziwą przygodą!
Jury w składzie: Monika Dura-Pasterska, Katarzyna Brożek, Renata Tomaszek oraz Małgorzata Wałdoch miało trudne zadanie, bo wszyscy uczestnicy zaprezentowali się znakomicie!
🏆 Tytuł Supermistrza Głośnego Czytania 2025 otrzymały:
📖 w kategorii klas II–III – Anna Piórkowska
📖 w kategorii klas IV–VIII – Estera Szczepaniak
Serdecznie gratulujemy zwyciężczyniom i dziękujemy wszystkim uczestnikom za piękne interpretacje i miłość do książek!
Ewa Ołdakowska, Ewa Lewandowska
SP4 bierze udział w ogólnopolskim projekcie Canva na cały rok szkolny!
Z radością informujemy, że dołączyliśmy do drugiej edycji ogólnopolskiego projektu Canva, podczas którego raz w miesiącu wykonamy zadanie projektowe ogłoszone przez organizatorów.
To dla nas świetna okazja do rozwijania kreatywności, umiejętności cyfrowych oraz współpracy przy inspirujących działaniach edukacyjnych.
Klasy 1b i 1c wzięły udział w działaniach edukacyjnych skierowanych do uczniów szkół podstawowych, zorganizowanych przez Wałeckie Centrum Kultury pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej w ramach ogólnopolskiego programu „ODKRYWCY”.
1. moduł: O czym mówi ZIemia?
Nasza Szkoła przyłączyła się do działań edukacyjnych skierowanych do uczniów szkół podstawowych, zorganizowanych przez Wałeckie Centrum Kultury pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej w ramach ogólnopolskiego programu „ODKRYWCY”.
1. moduł: O czym mówi ZIemia?
W dn. 16.10.2025 od godziny 12:00 do 12:30 w całej Polsce odbyło się bicie rekordu w pierwszej pomocy. W tym roku naszą Szkołę reprezentowała klasa 3b. W wyznaczonym czasie uczniowie wykonali 1920 ucisków przy wykonywaniu resuscytacji krążeniowo - oddechowej. Nasza reprezentacja liczyła 20 osób. Czy uda się pobić rekord z tamtego roku? Czekamy na oficjalne wyniki.
📚 KONKURS: Klub Odkrywców Książek! 🌟
Zapraszamy uczniów klas II–III do udziału w wyjątkowej przygodzie czytelniczej!
Celem konkursu jest promowanie czytelnictwa i rozwijanie miłości do książek.
Każdy uczestnik otrzyma Kartę Klubu Odkrywców Książek 📖 z czterema ikonkami:
✨ trzy oznaczają przeczytane i zwrócone książki,
💀 ikonka czaszki to atak piratów – by ich pokonać, trzeba wykonać wyzwanie czytelnicze!
🏴☠️ Wyzwanie: zaprojektuj własną zakładkę do książki!
Po przeczytaniu trzech książek i wykonaniu zadania uczestnik zdobywa tytuł Odkrywcy Książek i otrzymuje nagrodę! 🏅
📅 Na wykonanie zadań macie czas do 12 grudnia.Wychowawcy proszeni są o przekazanie do biblioteki nazwisk uczniów, którzy zdobędą komplet pieczątek.
Dołącz do naszej przygody i zostań prawdziwym odkrywcą książek! 🌍📚🌍📚
Akcja Klub Odkrywców Książek jest jednym z działań w ramach Ogólnopolskiego Programu dla Bibliotek Szkolnych ”Biblioteka - dobre miejsce dla człowieka”.
Życzymy wszystkim uczestnikom udanej zabawy w czytaniu i wielu wspaniałych przygód w świecie książek!
Ewa Ołdakowska
Ewa Lewandowska
Informujemy, że wszystkie zajęcia odbywają się zgodnie z planem.
Od jutra wznawiamy również wydawanie obiadów w stołówce szkolnej.
Dyrekcja SP4
Szanowni Państwo, Szanowni Rodzice, Drodzy Uczniowie,
Za każdym razem, kiedy świat obiega informacja, że przez niewłaściwe używanie internetu dzieci są uprowadzane, giną, zabijają się, wchodzą w zagrażające życiu "czelendże" rozpoczyna się nasz polski hejt i nasza polska ocena "płytkich specjalistów". I teraz będą się wymądrzać, dowalać, oceniać przy jednoczesnym totalnym zapomnieniu, że TO W OGÓLE NIE POMAGA NIKOMU.
W takich sytuacjach wstrzymaj się z pochopną oceną tym bardziej, że się najprawdopodobniej nie znasz, nic de facto nie wiesz, składasz sobie swoja opinię z nieprawdziwych informacji i ze szczepów informacji medialnej.
Swoim komentarzem NIE RAŃ INNYCH. Warto pamiętać o 10 zasadach opracowanych przez Fundacja Dbam o Mój Zasięg.
10 ZASAD ODPOWIEDZIALNEGO REAGOWANIA
Nie ujawniaj danych i treści prywatnych. Upublicznienie imion, nazwisk, szkół, adresów, zdjęć czy zrzutów ekranu może prowadzić do nękania i wtórnej krzywdy. Zasada „minimum informacji” chroni ofiary, bliskich i świadków zdarzeń.
Nie spekuluj i nie powielaj plotek. Niepotwierdzone „informacje” szybko stają się paliwem dla hejtu i stygmatyzacji. Jeśli nie masz wiarygodnego źródła — wstrzymaj się od publikacji i nie podnoś zasięgów.
Unikaj oskarżeń i ocen. Etykietowanie („wina”, „powinni byli…”) pogłębia cierpienie i zamyka drogę do rozmowy. Zamiast oceniać, używaj języka empatii: pytaj, jak można wesprzeć i czego teraz potrzeba.
Nie taguj bliskich ani instytucji związanych z ofiarami. Publiczne oznaczanie ściąga na nich uwagę, presję i czasem lawinę wiadomości. Jeśli już musisz przekazać informację — zrób to w sposób dyskretny i bezpośredni.
Zgłaszaj szkodliwe treści. Hejt, doxxing, upublicznianie danych czy ośmieszanie należy raportować narzędziem „Zgłoś” oraz do moderatorów. To realnie ogranicza widoczność przemocy i ułatwia jej szybkie usunięcie.
Promuj materiały wspierające. Linki do rzetelnych poradników, numerów pomocy i psychoedukacji wzmacniają bezpieczne zachowania społeczności. Zadbaj, by źródła były wiarygodne i aktualne.
Myśl o wrażliwych odbiorcach. W sieci są osoby w żałobie lub w kryzysie — sensacyjne nagłówki i drastyczne opisy mogą je zranić. Pisz z myślą o minimalizowaniu szkody: jasno, bez dramatyzowania.
Nie „gloryfikuj” tragedii. Unikaj narracji, które budują mit, romantyzują czy normalizują ryzykowne zachowania. Skupiaj się na faktach, profilaktyce i ścieżkach pomocy.
Wspieraj lokalną społeczność. Jeśli możesz, pomóż w moderacji komentarzy, zatrzymaniu „śledztw internetowych” i przekierowaniu ludzi do specjalistów. Czasem największą pomocą jest świadome ograniczenie szumu informacyjnego.
Dbaj o siebie i reaguj na sygnały cierpienia. Zauważasz niepokojące wpisy? Zareaguj prywatnie, wspierająco i podaj sprawdzone ścieżki wsparcia. Rozmowa z bliskimi lub specjalistą bywa pierwszym krokiem do ulgi.
Uważajcie na siebie i na sowich bliskich. I pamiętajmy:
Każdą, ale to naprawdę każdą krzywdę, którą człowiek wyrządził człowiekowi przed pojawieniem się Internetu, można dzisiaj wyrządzić realnie. I każde dobro też.
Dla młodzieży ich świat on-line jest światem REALNYM, dziejącym się tu i teraz.
Przedruk za: Fundacja Dbam o Mój Zasięg.
Edukujemy naszych Uczniów w zakresie bezpieczeństwa na drodze zarówno podczas lekcji tematycznych, jak i poprzez gazetki ścienne na korytarzach szkolnych i w salach lekcyjnych.
Szanowni Państwo
W poniedziałek zajęcia lekcyjne odbywają się zgodnie z planem. Ze względu na brak możliwości korzystania z wody pitnej obiad w tym dniu jest odwołany. Prosimy o zapewnienie swojemu dziecku suchego prowiantu oraz butelki wody na czas pobytu w szkole. Jeżeli to możliwe, prosimy o wyposażenie dziecka w środki higieniczne, np. chusteczki dezynfekujące.
Dziękujemy za współpracę!
Dyrekcja SP4
W ramach poznawania najciekawszych miejsc w naszym kraju, klasy trzecie wybrały się do Torunia - jednego z najpiękniejszych miast leżących nad Wisłą. Obok zwiedzania, poznawania toruńskich legend, mogliśmy skorzystać z kosmicznego seansu w Planetarium. Największą atrakcją była możliwość samodzielnego odkrywania fascynującego świata nauki, techniki, przyrody i kultury w Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy. Do domów wróciliśmy nie tylko ze słynnymi toruńskimi pierniczkami, ale i nowymi doświadczeniami.
W związku z wykryciem bakterii w próbkach wody pobranych przez Powiatowy Inspektorat Sanitarny, woda na terenie Miasta Wałcz jest obecnie niezdatna do spożycia.
Prosimy:
- Nie pić wody z kranu
- Nie używać jej do gotowania ani przygotowywania posiłków
- Nie stosować do higieny (mycie zębów, kąpiel, mycie owoców i warzyw)
- Można używać tylko do spłukiwania toalet
Zwracamy się z prośbą do Rodziców o nieprzysyłanie dzieci do szkoły. Jednocześnie informujemy, że dzieci, które przyjdą do szkoły, będą miały zapewnioną opiekę. W porozumieniu z Organem Prowadzącym zrobimy wszystko, aby zapewnić bezpieczeństwo naszym dzieciom.
O wszelkich zmianach poinformujemy niezwłocznie poprzez dziennik elektroniczny oraz stronę internetową szkoły.
Dyrekcja
IV edycja ogólnopolskiej akcji edukacyjnej „Adwokaci rozjaśniają prawo” – temat: „Prawo vs. Hejt. Szkoła wolna od hejtu”
Z radością informujemy, że nasza szkoła bierze udział w IV edycji ogólnopolskiej akcji edukacyjnej „Adwokaci rozjaśniają prawo”! Tegoroczny temat przewodni brzmi: „Prawo vs. Hejt. Szkoła wolna od hejtu”.
Zajęcia poprowadzą adwokaci i aplikanci adwokaccy w oparciu o przygotowane materiały dydaktyczne, w wymiarze jednej godziny lekcyjnej.
Projekt jest adresowany do uczniów klas VII–VIII szkół podstawowych oraz uczniów szkół ponadpodstawowych.Akcję koordynuje Komisja Działalności Publicznej Adwokatury przy Naczelnej Radzie Adwokackiej.
Wspólnie budujemy szkołę wolną od hejtu – bezpieczną, otwartą i opartą na wzajemnym szacunku.
Drodzy Uczniowie!
Czy jesteście gotowi sprawdzić swoje cyfrowe umiejętności i stanąć do walki o miano najlepszych w IT? Zapraszamy Was do udziału w ogólnopolskim konkursie IT Fitness Test 2025 – największym teście kompetencji cyfrowych dla młodzieży!
Czym jest IT Fitness Test?
To interaktywny test online, który w ciekawy i angażujący sposób sprawdza Waszą wiedzę z zakresu:
- Internetu,
- Bezpieczeństwa cyfrowego,
- Narzędzi biurowych,
- Rozwiązywania problemów IT,
- Sieci społecznościowych.
Konkurs przeznaczony jest dla uczniów szkół podstawowych (kl. 7–8). To nie tylko świetna zabawa, ale też szansa na rozwój i atrakcyjne nagrody!
Jak wziąć udział?
To proste! Wystarczy zarejestrować się na stronie: https://itfitness.eu/pl Test możecie wykonać samodzielnie – w szkole lub w domu. Nie czekajcie – macie czas do końca października.
Dlaczego warto?
- Sprawdzisz swoje mocne strony i dowiesz się, co możesz poprawić,
- Zdobędziesz certyfikat, który świetnie wygląda w CV,
- Możesz wygrać atrakcyjne nagrody indywidualne i dla szkoły!
Niech nasza szkoła pokaże siłę w cyfrowym świecie! Zachęcamy wszystkich do udziału !
Dołącz do IT Fitness Test 2025 i pokaż, co potrafisz!
#ITFitnessTest2025 #KompetencjeCyfrowe #SzkołaNaMedal #ZostańMistrzemIT #NowoczesnaEdukacja
KONKURS PIĘKNEGO CZYTANIA - wybieramy Klasowego Mistrza Głośnego Czytania
Organizator konkursu: p. Ewa Ołdakowska, p. Ewa Lewandowska.
Cele konkursu:
popularyzacja i promowanie czytelnictwa,
rozbudzanie pasji czytania,
doskonalenie umiejętności pięknego i głośnego czytania,
wdrażanie do dbałości o kulturę słowa.
Regulamin konkursu:
- w konkursie biorą udział uczniowie klas IV - VII,
- konkurs przebiega w dwóch etapach,
- do I etapu konkursu przystępują wybrani przez nauczyciela języka polskiego uczniowie z klasy,
- przygotowują oni dowolny fragment książki autora, który najbardziej pobudza ich kreatywność i wyobraźnię i prezentują go w czasie około 2 minut (nie więcej),
- podczas czytania ocenie podlegać będzie: poprawność, płynność, wyrazistość - intonacja, właściwe tempo,
- klasowa komisja wyłoni najlepiej czytającego ucznia Mistrza Głośnego Czytania,
- prosimy o podanie imienia i nazwiska wybranego mistrza z poszczególnych klas do 24 października (czekamy w bibliotece),
- nagroda to tytuł MISTRZA KLASOWEGO,
- UWAGA! (II etap konkursu) Mistrzowie poszczególnych klas wezmą udział w wyborach SUPER MISTRZA GŁOŚNEGO CZYTANIA 28 października (wtorek) o godz. 9.50. w czytelni.
W trosce o bezpieczeństwo najmłodszych uczestników ruchu drogowego nasza Szkoła przyłączyła się do ogólnopolskiej akcji konkursowej koordynowanej przez Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji. Celem konkursu jest przede wszystkim uświadamianie dzieciom i młodzieży, jak ważna jest widoczność na drodze, zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym, gdy szybciej robi się ciemno. Ponadto promujemy noszenie elementów odblaskowych i zachęcamy do bezpiecznych zachowań na drodze.
W akcję konkursową zaangażowana jest cała Społeczność szkolna.
Uczniowie klas 0–III naszej szkoły zostali właściwie przygotowani do udziału w bezpiecznych wyjściach i spacerach poza teren placówki. Wszystkie klasy, jak również oddział przedszkolny, zostały wyposażone w szkolne kamizelki odblaskowe. Dzięki temu uczniowie są dobrze widoczni dla uczestników ruchu drogowego, co znacząco podnosi poziom ich bezpieczeństwa podczas wspólnych wyjść.
Powered by aSc EduPage