• I etap Ogólnopolskiego Konkursu matematycznego "Puchacz Piotr"

          • Dn. 14.03. w naszej szkole odbył się I etap Ogólnopolskiego Konkursu Matematycznego "Puchacz Piotr". Liczna grupa uczniów klas 1-3 zmierzyła się z zadaniami matematycznymi o różnym stopniu trudności. Pojawiły się m.in. bryły, ułamki, działania w zakresie 100 i 1000, zegary, zamiany jednostek oraz zadania z treścią. Trzymamy kciuki za naszych Uczniów i czekamy na wyniki.

        • Szkoła Odpowiedzialna Cyfrowo
          • Skala Higieny Cyfrowej - sprawdź!

          • Uczniu, Rodzicu, Nauczycielu,
            Myślałeś/aś kiedyś o tym, czy prowadzisz cyfrowo higieniczne życie? Jeśli nie, warto, abyś to właśnie uczynił/a. Zapraszamy Ciebie do wypełnienia krótkiej analizy osobistej higieny cyfrowej. W tym celu odpowiedź na 15 krótkich pytań i zobacz, jaki ogólny wynik otrzymałeś/aś w skali higieny cyfrowej. 

            Wypełniając kwestionariusz pamiętaj, że nie ma odpowiedzi dobrych czy złych, ale są odpowiedzi SZCZERE.

            Po wypełnieniu analizy otrzymasz krótki komentarz z małą podpowiedzią, co możesz zrobić, aby Twoja higiena cyfrowa była na wyższym poziomie.

            Link do analizy:
            Przejdź do analizy Skali Higieny Cyfrowej

            Z pozdrowieniami 
            Nauczyciele Informatyki wraz z Fundacją Dbam o mój zasięg

            #Szkoła Odpowiedzialna Cyfrowo

          • Wyniki konkursu "Bezpieczny Internet"

          • Celem tego wydarzenia było zwrócenie uwagi na kwestie związane z bezpieczeństwem w sieci, a także promowanie świadomości wśród młodszych i starszych użytkowników Internetu. W konkursie wzięli udział utalentowani twórcy, którzy zaprezentowali swoje pomysły w kreatywny i oryginalny sposób. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za ich zaangażowanie i wspaniałe prace. Poniżej przedstawiamy listę laureatów, których prace wyróżniły się w szczególności pomysłowością, estetyką oraz adekwatnością do tematu konkursu.

            W kategorii prezentacja:

            I miejsce - Liliana Gabryszewska

            wyróżnienie - Ksawery Ceglarski

            W kategorii plakat:

            I miejsce - Roksana Białowąs

            wyróżnienie - Hanna Romanowska

            Wszystcy uczestnicy zostaną nagrodzeni cząstkową oceną bardzo dobrą z Informatyki, zwycięzcy i wyróżnieni natomiast otrzymują ocenę cząstkową celującą.

             

            Zwycięska prezentacja:

          • Konkurs na najciekawszą grę w Scratch!

          • 🎮 Konkurs na Najciekawszą Grę Komputerową w Scratch! 🎮

            Zapraszamy wszystkich miłośników programowania do udziału w wyjątkowym konkursie na najciekawszą grę komputerową stworzoną w Scratch! Jeśli masz kreatywny pomysł na grę i chcesz zaprezentować swoje umiejętności, to świetna okazja, aby zabłysnąć! 

            📌 Zasady konkursu

            Kto może wziąć udział? Konkurs jest otwarty dla wszystkich – niezależnie od poziomu zaawansowania w Scratch!

            Dopuszczalne jest korzystanie z poradników, filmów, instrukcji dostępnych w Internecie.

            Niedopuszczalne jest remiksowanie gier innych użytkowników

            Jakie gry można zgłaszać? Każdy uczestnik może zgłosić własnoręcznie stworzoną grę w Scratch. Gry mogą należeć do dowolnego gatunku – platformówki, gry logiczne, zręcznościowe, edukacyjne i inne.

            Jak zgłosić swoją grę? Aby wziąć udział w konkursie, należy:

            Przesłać link do projektu na adres📝d.lugowska@sp4walcz.pl lub ewa.lewandowska@sp4walcz.

            Dołączyć krótki opis gry, w tym:➡ Cel gry➡ Zasady (np. jak sterować postacią?)

            Termin zgłoszeń30 kwietnia 2025 r. – nie przegap okazji! 

            Na zwycięzców czeka tytuł Mistrza Tworzenia Gier Komputerowych w Scratch, ocena celująca z Informatyki a także możliwość zaprezentowania swojej gry szerokiemu gronu odbiorców! 

            Gry zostaną zaprezentowane i przetestowane podczas Tygodnia Talentów oraz dodatkowo wezmą udział w plebiscycie publiczności na najciekawszą grę!

            ✅ Kryteria oceny:

            • kreatywność i oryginalność pomysłu,
            • jakość wykonania gry (grafika, dźwięk, mechanika),
            • zabawność i angażująca rozgrywka,
            • przejrzystość i łatwość obsługi.

            Jeśli potrzebujesz więcej szczegółów zapytaj nauczyciela informatyki.

          • Wizyta klasy 2 c w bibliotece szkolnej

          • Dziś naszą bibliotekę odwiedziła klasa 2 c z panią Marią Jarembą. Pani bibliotekarka przypomniała zasady zachowania w bibliotece oraz opowiedziała, jak są ułożone ksiązki i jakie mają kategorie. Dzieci dowiedziały się, jak funkcjonują katalogi książek: rzeczowy, alfabetyczny i elektroniczny. Wyszukiwały slowa w słownikach i encyklopediach. W ten sposób zobaczyły, jak ważne jest korzystanie z alfabetu. Na koniec każdy otrzymał slodki upominek. To była ciekawa i pouczająca wizyta!

          • "Babskie pogaduszki" w świetlicy szkolnej.

          • Dnia 7.03.25r (piątek) odbyły się w świetlicy szkolnej zajęcia "Babskie pogaduszki".

            W zajęciach wzięły udział dzieciewczynki uczęszczające do świetlicy z klas 2 i 3. Podczas zajęć odbyły się następujące działania: pogadanka o sławnych kobietach (prezentacja), działania plastyczno - kulinarne i ruchowe przy muzyce. Dziewczynki nakrywały do stołu, wykonały świeczniki, przygotowały sałatkę owocową i serowe nadzienie do naleśników. Przy wspólnym posiłku odbyły się "babskie pogaduszki". Na zakończenie każda uczestniczka otrzymała dyplom Super Dziewczyny. Organizatorami tych działań była p.Ewa Tereszczak i Jolanta Szczotkiewicz.

          • Klasa II a odkrywa tajemnice biblioteki 📚✨

          • W czwartkowe, słoneczne przedpołudnie w naszej bibliotece panowała radosna atmosfera! Odwiedzili nas uczniowie klasy II a wraz z wychowawczynią, panią Iwoną Olędzką. Podczas spotkania uczniowie mieli okazję poznać tajniki funkcjonowania biblioteki oraz zasady jej działania.

            Pani bibliotekarka przypomniała młodym czytelnikom, jak należy zachowywać się w bibliotece, a także opowiedziała o różnych sposobach katalogowania książek – rzeczowym, alfabetycznym oraz elektronicznym.

            Dużo emocji wzbudziła słownikowa rozgrywka na czas! Uczniowie mieli za zadanie jak najszybciej odnaleźć wskazane słowo w słownikach. Zwycięzcy otrzymali słodkie nagrody, a cała zabawa dostarczyła mnóstwo radości.

            Dziękujemy klasie II a za odwiedziny i zapraszamy do biblioteki na kolejne spotkania! 

          • Klasa II b w krainie książek! 

          • Dziś naszą szkolną bibliotekę odwiedziły dzieci z klasy II b!  Wspólnie z panią Basią Chojnicką omawiały czytankę o bibliotece, a panie bibliotekarki przypomniały zasady korzystania z biblioteki i czytelni. 

            Podczas wizyty nie zabrakło rozmów o ulubionych książkach i bohaterach literackich! Dzieci chętnie dzieliły się swoimi wrażeniami z przeczytanych lektur i opowiadały o przygodach swoich książkowych ulubieńców. Rozmawialiśmy także o tym, jak dbać o książki, by mogły służyć wielu czytelnikom. Na pamiątkę spotkania każdy uczeń otrzymał piękną zakładkę! 

            Cieszymy się, że nasi najmłodsi tak chętnie odwiedzają bibliotekę i mamy nadzieję, że ta wizyta zachęci ich do jeszcze częstszego sięgania po książki. 

          • Konkurs Historyczny Zdobywcy Wału Pomorskiego

          •  

            Walki o Wał Pomorski to jedna z najbardziej krwawych bitew Wojska Polskiego w czasie II wojny światowej. Zmagania o przełamanie tych umocnień trwały 13 dni – od 31 stycznia do 12 lutego 1945 roku. Na terenie dawnych starć pozostały do dziś fragmenty fortyfikacji, głazy – pomniki walk oraz cmentarze wojenne w Złotowie i Wałczu.

            Celem konkursu dotyczącym niniejszych wydarzeń jest:

            1. Propagowanie wiedzy o historii Wału Pomorskiego.

            2. Rozwijanie zainteresowań historycznych wśród uczestników.

            Konkurs jest skierowany do wszystkich uczniów w dwóch kategoriach: klasy 1-4 i klasy 5-8. Uczestnicy mogą brać udział indywidualnie (prace plastyczne) lub w zespołach (maksymalnie 3 osoby w konkursie wiedzy o Wale Pomorskim). Uczestnicy wybierają jedną z kategorii, w której chcą brać udział: Praca plastyczna, wykonana samodzielnie w dowolnej technice i dowolnej formie (musi dotyczyć miejsc związanych z walkami o Wał Pomorski lub miejscami pamięci), Konkurs wiedzy, odbędzie się w Pierwszy Dzień Wiosny (21.03.2025 r.)

            Termin składania prac : 20.03.2025 r. (dostarczyć do godziny 15.30 do Anny Siwek lub Justyny Kosackiej) Ogłoszenie wyników: 21.03.2025 r. Wręczenie nagród: 21.03.2025 r. Prace będą oceniane przez komisję konkursową Kryteria oceny pracy plastycznej: kreatywność i oryginalność, zgodność z tematem konkursu, jakość i estetyka pracy. Kryteria oceny w konkursie wiedzy obejmują: poziom merytoryczny i poprawną formę wypowiedzi.

            Zwycięzcy otrzymają nagrody. Wszyscy uczestnicy otrzymają dyplom uczestnictwa.

             

            WSZYSTKICH CHĘTNYCH ZAPRASZAMY SERDECZNIE DO UDZIAŁU W KONKURSIE!

            J. Kosacka i  A. Siwek 

          • Akcja czytelnicza "Luty z Cukierkiem" i klasa 2c

          • Klasa 2c przystąpiła do akcji czytelniczej "Luty z Cukierkiem". W pierwszej klasie nasi uczniowie poznali Marcela, jego rodziców i ich kota Cukierka. Z zaciekawieniem słuchali czytaną przez nauczycielkę przygody tytułowego kota. W tym roku uczniowie wysłuchali czytanego tekstu drugiej części z tej serii pt. "Nie martw się Cukierku". Po przeczytaniu lektury uczniowie uczestniczyli w szeregu działań, które były związane z Cukierkiem. Na edukacji polonistycznej napisali w swoich zeszytach opis kota z ilustracji, na edukacji matematycznej stworzyli gry planszowe, w które później grali, na edukacji plastycznej stworzyli koty z tekturowych rolek, a na lekcji języka angielskiego poznali części ciała kota w języku angielskim i wykonali drugą pracę plastyczną - kota z tekturowego talerzyka. Uczniowie tak polubili przygody Cukierka, że już niektórzy wypożyczyli kolejną część z serii "Cukierku, Ty łobuzie".

          • Dzień Babci i Dziadka w klasie 2b

          • „Dziadkowie są filarami rodziny, pełnymi miłości i mądrości, których nigdy nie zapomnimy.” „Babcia to skarb, którego wartość z każdym dniem rośnie, a jej miłość nigdy nie przemija.”

            Uczniowie klasy 2b wraz ze swoimi babciami i dziadkami świętowali tak ważny dzień jakim jest Dzień Babci i Dziadka. Mali artyści wypadli jak zwykle fenomenalnie.

      • Kontakt

        • Szkoła Podstawowa nr 4 im. Zdobywców Wału Pomorskiego w Wałczu
        • e-Doręczenia: AE:PL-61886-52130-TSAFA-24
        • 672583796
        • ul. Tysiąclecia 19
          78-600 Wałcz
          Poland
        • Szkoła Podstawowa nr 4 im. Zdobywców Wału Pomorskiego w Wałczu jest reprezentowana przez dyrektora Iwonę Urbanowicz

          e-mail: sekretariat@sp4walcz.pl
          tel. 067 258 37 96
        • iod@sp4walcz.pl
          tel. 067 258 37 96
      • Logowanie